تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/05/10 - 15:57
کد خبر: 512497

علی خضریان در پی شهادت اسماعیل هنیه مطرح کرد؛

جبهه مقاومت به هیچ وجه با از دست دادن یک فرمانده تحلیل نمی‌رود/ عاملان و آمران مجازات سخت خواهند شد

جبهه مقاومت به هیچ وجه با از دست دادن یک فرمانده تحلیل نمی‌رود/ عاملان و آمران مجازات سخت خواهند شد

خضریان با یادآوری ترور شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، گفت: همانطور که پس از شهادت فرمانده رشید سپاه قدس شاهد بودیم نه تنها از نقش منطقه‌ای ایران در عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و یمن کاسته نشد، بلکه موجب تسریع در اخراج آمریکایی‌ها از کشورهای منطقه گردید؛ ترور شهید اسماعیل هنیه نیز ان‌شاءالله زمینه اتفاقات مهمی در موضوع صهیونیست‌ها خواهد شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ علی خضریان در واکنش به ترور و شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، گفت: در ابتدا شهادت مجاهد عزیز و شجاع شهید اسماعیل هنیه را به همه مجاهدان و فرماندهان جبهه مقاومت، ملت‌های مسلمان خصوصاً ملت مبارز فلسطین و همه آزادی‌خواهان جهان تسلیت عرض می‌کنم. و قطع یقین این اقدام تروریستی با مجازات سخت عاملان و آمران این ترور همراه خواهد شد، درس بزرگی به کسانی که با حرمت‌شکنی حریم خاک پاک ایران، این میهمان عزیز را در تهران به شهادت رساندند، خواهد داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی تلاش دارد تا با ترور فرماندهان مقاومت، جبهه مقاومت را دچار شکست و تزلزل کند. اما غافل است که قدرت نیروهای مقاومت برخاسته از یک شبکه قدرت و ارتباطات گسترده و پیچیده در فرماندهان این جبهه است. و این شبکه به هیچ وجه متکی به فرد یا مقام خاصی در میان فرماندهان نیست و ساختارهای این شبکه به نحوی طراحی شده‌اند که با شهادت مقامات ارشد آن نیز قادر به تداوم فعالیت و اثربخشی هستند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در تشریح این موضوع بیان داشت: رژیم صهیونسیتی با گرفتار شدن در باتلاقی که پس از عملیات ۷ اکتبر برایش رقم خورده است، با انجام جنایات جنگی متعدد در حال تسریع در پایان دادن به حیات جعلی خود می‌باشد و گمان می‌کند با ترور فرماندهان مقاومت می‌تواند مانع مرگ خود شود. در صورتی که ساختار حاکم بر جبهه مقاومت در سطح کلان به گونه‌ای است که راه و روش‌ها، استراتژی‌ها و خط مشی‌ها را مشخص کرده و هر فردی که در این ساختار مسئولیت بگیرد،  بر اساس این اصول و اهداف حرکت خواهد کرد.

خضریان با یادآوری ترور شهید سردار حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس معاون فرمانده حشدالشعبی عراق توسط آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد که با هدف کاهش قدرت منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت، گفت: همانطور که پس از شهادت فرمانده رشید سپاه قدس شاهد بودیم نه تنها از نقش منطقه‌ای ایران در عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و یمن کاسته نشد، بلکه موجب تسریع در اخراج آمریکایی‌ها از کشورهای منطقه گردید؛ ترور شهید اسماعیل هنیه نیز ان‌شاءالله زمینه اتفاقات مهمی در موضوع صهیونیست‌ها خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رابطه ساختار - کارگزار به عنوان هسته اصلی نظریه‌های سیاسی اجتماعی، گفت: در این نظریات پیوسته این سؤال مطرح است که آیا نقش کارگزار یا کنش‌گر بیشتر بوده است و یا نقش ساختارهای حاکم غلبه داشته است. و در کنار دو دیدگاهی که هر کدام بر اهمیت بیشتر یکی از دوگانه ساختار و کارگزار تأکید می‌کنند، دیدگاه سومی وجود دارد که بر دوگانه‌انگاری ساختار و کارگزار فائق آمده است و رابطه آنها را به شکل قوام بخشی متقابل می‌پندارد.

خضریان در پایان با تأکید بر اینکه ساختار جبهه مقاومت به خوبی نقش خود را با حضور فرماندهان در منطقه ایفا می‌کند، بیان داشت: جبهه مقاومت به هیچ وجه با از دست دادن یک فرمانده تحلیل نمی‌رود، بلکه انگیزه و روحیه بیشتری برای مبارزه با رژیم صهیونسیتی پیدا می‌کند. به عبارت دیگر شهید هنیه همانند شهید سلیمانی و دیگر شهدای جبهه مقاومت پرورش یافته مکتب امام خمینی(ره) و گفتمان انقلاب اسلامی است و تا زمانی که این مکتب براساس کارکردهای فرهنگی - جامعه شناختی تعریف شده برای آن در حال فعالیت است، محور مقاومت همچنان قدرت اصلی را در غرب آسیا در اختیار داشته و شاهد ظهور فرماندهان دیگری در طراز فرماندهان شهید جبهه مقاومت خواهیم بود. و این اقدام جنایتکارانه خللی در مسیر مبارزه امت اسلامی برای آزادی قدس شریف ایجاد نخواهد کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آغاز ثبت نام آزمون EPT مردادماه سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد
خانواده شهید سلیمانی شهادت اسماعیل هنیه را تسلیت گفتند
دریافت ارز اربعین از طریق پیام‌رسان‌های داخلی
تجمع اعضای شورای دانشگاه تهران در محکومیت ترور اسماعیل هنیه
سناریوی «سانسور» اینستاگرام تکرار شد
ثبت نام آزمون‌های دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی آغاز شد
شهادت اسماعیل هنیه پایداری مجاهدان مقاومت را افزایش خواهد داد
برگزاری پنجمین کارگاه بین المللی سازی آموزش پزشکی
شهادت هنیه محور رایزنی وزرای خارجه آمریکا و قطر
رهبر انقلاب فردا بر پیکر شهید اسماعیل هنیه نماز می‌خوانند
پیام تسلیت رییس قوه قضاییه در پی شهادت اسماعیل هنیه
هشدار هواشناسی؛ خطر غرق شدن شناگران و غواصان در خلیج فارس
مؤمنی: اقدام رژیم صهیونیستی نشانه و زوال روزافزون اشغالگران قدس است
با هر شهادتی ما مصمم تر می شویم و صهیونیسم مستأصل‌تر به پایانش نزدیک می‌شود
بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد در واکنش به شهادت اسماعیل هنیه
پورسلمان: امیدوارم مدالی که از المپیک طلب داریم را بگیریم
رستوران‌ها جزو مصادیق تاسیسات گردشگری قرار گرفتند
هشدار دادستانی در پی حمله تروریستی در تهران
محمود عباس یک روز عزای عمومی اعلام کرد
صعود تاریخی تیم شمشیربازی ایران به نیمه نهایی
کاریکاتور| صهیونیست‌ها با پاسخ سخت ایران مواجه می‌شوند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top